Csak kis kitartás

Csak kis kitartás! - biztatom magam, 
még futni kell, még minden messze van. 
Szolgálj, szívem, még egy kicsit nekem, 
jaj, meg ne állj az úton hirtelen, 
sok a dolgunk még s nem mutathatom, 
hogy a harcot már nem bírom nagyon, 
és este, ha ágyamba roskadok, 
érzem, nagyon, nagyon fáradt vagyok. 

Kicsit nehéz volt, jól tudod, szívem, 
elkoptunk, de ne sejtse senki sem, 
higgyék csak azt: az óra jól ketyeg, 
nem irgalmaznak ám az emberek, 
csak hajtsd a vért, arcom piros legyen, 
frissen induljak minden reggelen, 
csak én tudom, ha ágyba roskadok, 
estére már milyen fáradt vagyok. 

Szemem árkos és ajkam szögletén 
a két vonás már mély lett és kemény, 
sokat sírtam; eső után a föld 
ilyen barázdált, csapzott, elgyötört... 
de ha mosolygok, mint ha nap kigyúl, 
arcom hegy-völgye lágyan kisimul, 
csak este, ha ágyamba roskadok, 
érzem megint, nagyon fáradt vagyok. 

Csak kis kitartás, - kipp-kopp... pontosan, 
holnap sikerül minden biztosan, 
a félúton, szívem, jaj meg ne állj, 
kipp-kopp... tovább is híven kalapálj, 
a hegynek föl kicsit nehéz az út, 
szív kell hozzá, de aki odajut, 
a csillagok közt csillagként ragyog... 
csak este, este oly fáradt vagyok. 

Sose pihentem, nem volt rá jogom... 
Most meg-megállok s felfohászkodom: 
- Ó Istenem, kicsit még el ne hagyj! 
szegény szívem, te meg szaladj, szaladj... 
Csak kis kitartás, még egy hős iram, 
fussunk dalolva bátran és vígan... 
de este már a dal is csak dadog; 
altassatok el engem, csillagok!
* Várnai Zseni *

Forrás:http://www.hoxa.hu/?p1=naplo&p2=72253
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...